FANDOM

Huh
Huh
Druga imena Heh, Hu
Opis Bog vječnosti, beskraja i vatre
Roditelj(i) sam se stvorio
Brak Hauhet (sestra)

Huh je bog vječnosti, vatre i beskraja.

MitoviEdit

Osam Huhova

Osam Huhova i pravi Huh drže Nut u liku krave, prizor iz Hatšepsutinog hrama

U početku je bila tama iz koje je nastao ocean Nun. U njegovom su vodama nastala ova božanstva - Nun i Naunet, Kek i Kauket, Huh i Hauhet te Amon i Amaunet. Bogovi su se udružili i stvorili boga Sunca, a potom svijet. Bog Sunca je stvorio Šua i Tefnut, a oni su dobili Geba i Nut. Geb i Nut su neprekidno imali spolni odnos, što je zasmetalo njihovom djedu, koji je naredio Šuu da se nešto poduzme. Šu je stao na Geba i podigao uvis Nut, čije tijelo postade nebo. Zamolio je Huha da mu pomogne držati Nut. Huh to i čini, ali se vjerovalo da će Šu i Huh jednog dana ostarjeti i oslabiti, te će Nun ponovno zavladati svemirom. Nakon toga će se roditi novi naraštaji bogova.

U Hatšepsutinom hramu postoji prikaz gdje devet bogova - jedan pravi Huh te osam "manjih Huhova" - drže Nut, koja je u liku krave.

Opis Edit

Huh se ponekad prikazuje s glavom žabe. Njegova je žena Hauhet.

Njegova se slika u hijeroglifima rabila za riječ "milijun", veliki broj povezan s dugovječnošću. "Barka milijuna godina" je ime Raove barke, u kojoj Ra svaki dan putuje nebom.

Pektoral princeze Sithatoriunet prikazuje Huha s dvije palmine grančice, koje označavaju dug život. Iznad njega je Kepri, a lijevo i desno su dva Horusa u liku sokola. Huh je prikazivan i u grobnicama.

Also on FANDOM

Random Wiki